Rozłożenie zadłużenia za energię elektryczną na raty
Skutkiem zadłużenia u sprzedawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw energii elektrycznej. W przypadku, gdy spłata zadłużenia jednorazowo jest niemożliwa ze względu na ciężką sytuację finansową, można z kolei uzyskać rozłożenie płatności na raty. Dokonać tego można w placówce obsługi klienta. Należy wypełnić właściwy formularz, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia należności i przekazać go własnoręcznie dla pracownika. Tego typu wnioski można znaleźć na stronie sprzedawcy energii elektrycznej lub w jego punktach. Rozłożenie rachunków na raty nie zwalnia z kolei od obowiązku regulowania bieżących faktur.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w biurze obsługi klienta dostawcy energii
Wszyscy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są faktury za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne kwestie załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest zależna od pory doby oraz dnia tygodnia.