Zamontowanie licznika energii elektrycznej na kartę
Licznik przedpłatowego to rozwiązanie umożliwiające na zapłacenie za energię elektryczną z góry. Pozwala on zwiększyć kontrolowanie kosztów i zminimalizować ryzyko niedopłat. Każdy może założyć tego typu. Potrzebny jest do tego właściwy dokument z prośbą o jego instalacje, który powinno się złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii można to wykonać w placówce obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tym przypadku przez klienta.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka , a także mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w domu, można złożyć reklamację do dostawcy energii, między innymi w jego oddziale obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, bieżący stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.