Wyłączenie dostaw energii elektrycznej z powodu niezapłaconych faktur za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z głównych powodów wyłączenia dostaw energii elektrycznej. W takim przypadku należy najpierw uiścić zaległości, tak żeby nie było jakichkolwiek niedopłat. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, żeby sprzedawca wznowił dostawy energii elektrycznej do domu. Jeśli natomiast chcesz, aby wznowienie dostaw prądu nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do oddziału obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy prądu w oddziale obsługi klienta dostawcy energii
Każdy raz 12 miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są należności za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne sprawy załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest zależna od pory dnia i dnia tygodnia.