Wyłączenie dostaw energii z powodu niezapłaconych rachunków za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z najczęstszych powodów odłączenia dostaw energii elektrycznej. Takiej sytuacji należy najpierw uiścić płatności, tak żeby nie było jakichkolwiek niedopłat. Najczęściej takie działanie jest wystarczające, żeby sprzedawca wznowił dostawy energii elektrycznej do domu. Jeśli jednak chcesz, aby wznowienie dostaw energii nastąpiło wcześniej, w takim przypadku możesz udać się do punktu obsługi klienta wraz z potwierdzeniem dokonanej wpłaty i przekazać je pracownikowi.
Zmiana taryfy prądu w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Wszyscy raz do roku ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za energię elektryczną. Takie zmiana wymaga podpisania kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta dostawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie jedynie dowód osobisty, inne kwestie załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory dnia oraz dnia tygodnia.