Rozłożenie zadłużenia za prąd na raty
Efektem zadłużenia u dostawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw energii. W sytuacji, kiedy spłata należności jednorazowo jest niemożliwa ze względu na ciężką sytuację materialną, można jednak uzyskać rozłożenie zadłużenia na raty. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Trzeba wypełnić wskazany wniosek, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia rachunków oraz przekazać go osobiście dla pracownika. Tego typu wnioski można znaleźć na stronie sprzedawcy energii lub w jego punktach. Rozłożenie zaległości na raty nie zwalnia natomiast od konieczności regulowania bieżących należności.
Zmiana taryfy prądu z G11 na G12
Zmiana taryfy energii elektrycznej z jednostrefowej na dwustrefową wymaga podpisania kolejnej umowy ze sprzedawcą energii. Można ją wykonać darmowo raz na dwanaście miesięcy. Najłatwiejszym sposobem jest w tej sytuacji wizyta w placówce obsługi klienta, podczas której potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, na podstawie którego pracownik uzyska pozostałe informacje z systemu. Podczas zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest także niezbędna zmiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Takie zmiany są z kolei całkowicie nieodpłatne. Trzeba jedynie złożyć właściwy druk do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.