Montaż licznika energii na kartę
Licznik prepaid to rozwiązanie pozwalające na płacenie za energię elektryczną z góry. Pozwala on zwiększyć kontrolę kosztów i zmniejszyć ryzyko zadłużenia. Każdy może zainstalować tego typu. Niezbędny jest do tego odpowiedni formularz z prośbą o jego zamontowanie, który trzeba złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję prądu można to wykonać w punkcie obsługi klienta sprzedawcy. Koszt licznika ponoszony jest w tym przypadku przez wnioskodawcę.
Reklamacja rachunku za energię
W sytuacji, gdy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy prądu, na przykład w jego punkcie obsługi klienta. Wniosek reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Energa Człuchów