Reklamacja faktury za prąd
W sytuacji, gdy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, na przykład w jego biurze obsługi klienta. Druk reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu kwestii, które należy dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym została zawarta umowa na sprzedaż energii, jest przepisanie licznika. Wykonać to można w placówce obsługi klienta. Potrzebne są wyłącznie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została podarowana w spadku, sądowe postanowienie o spadku czy też notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na bazie tych danych zostanie wymówiona stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz zawarta nowa. W trakcie tego procesu można również wybrać inną ofertę sprzedawcy.