Rozłożenie zadłużenia za energię elektryczną na raty
Skutkiem zadłużenia u sprzedawcy prądu jest odłączenie dostaw energii elektrycznej. Jeśli spłata zadłużenia jednorazowo jest niemożliwa ze względu na ciężką sytuację finansową, można z kolei uzyskać rozłożenie płatności na raty. Dokonać tego można w placówce obsługi klienta. Trzeba wypełnić wskazany dokument, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia faktur i przekazać go własnoręcznie dla pracownika. Tego typu wnioski można znaleźć na stronie dostawcy energii lub w jego punktach. Rozłożenie faktur na raty nie zwalnia jednak od konieczności regulowania bieżących rachunków.
Zmiana taryfy prądu z G11 na G12
Zmiana taryfy energii elektrycznej z jednostrefowej na dwustrefową wymaga podpisania nowej umowy ze sprzedawcą energii. Można ją wykonać darmowo raz na dwanaście miesięcy. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest w tym przypadku wizyta w punkcie obsługi klienta, podczas której potrzebny będzie jedynie dowód osobisty, na bazie którego pracownik uzyska pozostałe informacje z systemu. Podczas zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest także niezbędna wymiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Takie zmiany są natomiast całkowicie nieodpłatne. Trzeba jedynie złożyć właściwy druk do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.