Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując dom, należy pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Umożliwi to rozliczać się ze sprzedawcą prądu we właściwy sposób i ochroni przed długami poprzednich właścicieli nieruchomości. Aby przepisać licznik, potrzebne są: akt własności nieruchomości, dowód tożsamości, formularz o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika w trakcie przejmowania nieruchomości, który musi posiadać podpis obu stron. Podczas przepisywania licznika w biurze sprzedawcy prądu można zmienić taryfę prądową lub wybrać nową ofertę.