Montaż licznika energii na kartę
Licznik przedpłatowego to rozwiązanie umożliwiające na płacenie za energię elektryczną z góry. Pozwala on zwiększyć kontrolę kosztów i zmniejszyć ryzyko zadłużenia. Każdy może zamontować tego typu. Potrzebny jest do tego odpowiedni wniosek z prośbą o jego zamontowanie, który trzeba złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej można to wykonać w punkcie obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez klienta.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość faktury za prąd jest zbyt duża oraz mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii, na przykład w jego biurze obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.