Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu formalności, które powinno się dopełnić po śmierci właściciela nieruchomości, z którym została podpisana umowa na sprzedaż energii, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w oddziale obsługi klienta. Potrzebne są jedynie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została odziedziczona w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na podstawie tych danych zostanie rozwiązana stara umowa ze sprzedawcą energii oraz zawarta nowa. W trakcie tej procedury można także wybrać nową ofertę sprzedawcy.
Rozłożenie zadłużenia za energię na raty
Efektem zadłużenia u sprzedawcy prądu jest odłączenie dostaw energii elektrycznej. Jeśli spłata zadłużenia na raz jest trudna ze względu na trudną sytuację finansową, można z kolei uzyskać rozłożenie zaległości na raty. Dokonać tego można w placówce obsługi klienta. Trzeba wypełnić wskazany dokument, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia należności i przekazać go własnoręcznie dla konsultanta. Takie wnioski można znaleźć na portalu dostawcy prądu lub w jego punktach. Rozłożenie faktur na raty nie zwalnia z kolei od obowiązku regulowania aktualnych rachunków.