Awaria licznika energii elektrycznej
Podobnie jak każde urządzenie również licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można natomiast własnoręcznie wykonywać jego napraw, gdyż jest on własnością dystrybutora energii. Takiej sytuacji należy zgłosić uszkodzenie licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora prądu. Gdy umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można również zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii elektrycznej. Naprawa awarii licznika nastąpi po 14 dniach od zgłoszenia.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Dostawcy prądu Jabłonowo Pomorskie