Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość faktury za prąd jest zbyt duża oraz mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii, na przykład w jego biurze obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu formalności, które należy dopełnić po śmierci właściciela nieruchomości, z którym była zawarta umowa na sprzedaż energii elektrycznej, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Niezbędne są wyłącznie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została podarowana w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na bazie tych danych zostanie wypowiedziana stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz stworzona nowa. W trakcie tego procesu można także wybrać nową taryfę dostawcy.