Reklamacja rachunku za energię
W sytuacji, gdy wysokość faktury za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy energii, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie domu
Kupując nieruchomość, trzeba pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Umożliwi to rozliczać się ze sprzedawcą energii elektrycznej we właściwy sposób i ochroni przed zaległościami byłych właścicieli domu. Żeby przepisać licznik, wymagane są: akt własności nieruchomości, dowód osobisty, wniosek o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika podczas przejmowania nieruchomości, który musi mieć podpis obu stron. Podczas przepisywania licznika w biurze dostawcy energii można zmienić taryfę prądową lub wybrać nową ofertę.