Upoważnienie jednorazowe u sprzedawcy energii
Niekiedy spraw związanych z umową na sprzedaż prądu nie można załatwić osobiście. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem jest upoważnienie jednorazowe. Takie pełnomocnictwo pozwala jednorazowo załatwić sprawy przez kogoś innego, takie jak między innymi zawarcie nowej lub wypowiedzenie umowy ze sprzedawcą prądu, rozłożenie zaległości na raty czy też zmiana taryfy prądu. Pełnomocnictwo wymaga wypełnienia odpowiedniego wniosku, który osoba załatwiającą sprawę musi mieć ze sobą.
Zmiana taryfy energii elektrycznej z G12 na G11
Chcąc zmienić taryfę prądową z G12 na G11 należy podpisać kolejną umowę ze sprzedawcą prądu, w której zostaną zawarte uaktualnione stawki sprzedaży energii, stałe bez względu na porę dnia. Do zmiany taryfy prądowej w biurze obsługi klienta dostawcy prądu niezbędny jest dowód osobisty niekiedy także numer licznika. Dzięki nim możliwe jest stworzenie odpowiedniego formularza. Zmiana taryfy G11 na G12 może, ale nie musi wymagać zmiany licznika, gdyż z nich nie mogą być przystosowywane na tryb pracy jednostrefowej.