Wyłączenie dostaw prądu z powodu niezapłaconych należności za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z najczęstszych powodów wyłączenia dostaw energii. Takiej sytuacji należy najpierw zapłacić płatności, tak aby nie było jakichkolwiek niedopłat. Najczęściej takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy energii do domu. Jeśli jednak chcesz, żeby wznowienie dostaw prądu nastąpiło szybciej, w takiej sytuacji możesz udać się do placówki obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je pracownikowi.
W jaki sposób zmienić sprzedawcę energii?
Chcąc zmienić sprzedawcę prądu, należy przede wszystkim przeanalizować ofertę innej firmy, a następnie zawrzeć z nią umowę. Formalności związane z wypowiedzeniem umowy z poprzednim sprzedawcą można zlecić wybranej firmie czy też zająć się nimi osobiście. W drugim przypadku będzie niezbędne złożenie samodzielnie wniosku na przykład w oddziale obsługi klienta. Dostawa energii elektrycznej przez wybranego sprzedawcę energii rozpocznie się natychmiast po zakończeniu poprzedniej umowy sprzedaży. Zmiana dostawcy prądu nie zwalnia z kolei z konieczności uiszczenia rachunków za energię w starej firmie.