Podpisanie umowy na sprzedaż energii
Aby zawrzeć umowę na sprzedaż energii, można na przykład udać się do biura obsługi klienta i na miejscu zapoznać się z obecną ofertą dostawcy. Po wybraniu jednej z opcji zostanie przygotowany dokument umowy do zawarcia. Przed podpisaniem umowy z nowym sprzedawcą prądu warto natomiast sprawdzić jej zapisy. Musi ona zawierać dane związane z między innymi: adresem dostarczania energii, ilością energii w podziale na okresy umowne, koszt prądu, czas obowiązywania umowy, sposób rozliczeń. Zawarcie nowej umowy ze sprzedawcą prądu wymaga również wymówienia starej umowy, o ile nie była ona podpisana z tą samą firmą.
Podpisanie umowy kompleksowej
Obecnie każdy właściciel domu ma prawo podpisać umowę na sprzedaż energii z dowolnym przedsiębiorstwem działającym w branży energetycznej. Dodatkowo na rynku istnieje także kilka przedsiębiorstw, które umożliwiają podpisanie umowy kompleksowej, która polega na sprzedaży i dostarczaniu energii przez tę samą firmę. Chcąc zawrzeć umowę kompleksową na sprzedaż i dostawy prądu należy udać się do oddziału obsługi danego sprzedawcy, gdzie przedstawiciel filii zajmie się resztą spraw.