Przepisanie licznika po sprzedaży domu
Sprzedając nieruchomość, należy pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Kwestie z tym związane można załatwić w prosty sposób w punkcie obsługi klienta. Za sprawą tego rachunki za energię elektryczną będą wystawiane już na inną osobę. Proces przepisania licznika wymaga wykonania protokołu zdawczo-odbiorczego posiadającego bieżący stan licznika podczas przekazywania nieruchomości przez nowego właściciela, gdyż umożliwia on zawrzeć nową umowę ze sprzedawcą energii elektrycznej na nową osobę , a także wyliczyć rachunek za energię elektryczną.
Upoważnienie jednorazowe u dostawcy energii elektrycznej
Niekiedy kwestii związanych z umową na sprzedaż energii elektrycznej nie można załatwić osobiście. W takiej sytuacji idealnym sposobem jest pełnomocnictwo jednorazowe. Takie upoważnienie daje możliwość jednorazowo załatwić sprawy przez kogoś innego, takie jak na przykład zawarcie nowej lub rozwiązanie umowy ze sprzedawcą energii, rozłożenie zaległości na raty czy też zmiana taryfy energii elektrycznej. Pełnomocnictwo wymaga wypełnienia odpowiedniego dokumentu, który osoba załatwiającą sprawę musi mieć przy sobie.