Czy zmieniając sprzedawcę prądu konieczna jest wymiana licznika?
Liczniki prądu należą do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. W związku z tym podczas zmiany dostawcy prądu najczęściej nie jest wymagana zmiana licznika na nowy. Zamontowanie nowego licznika wymagane jest tylko wtedy, kiedy wybrana oferta jest taryfą dwustrefową, a zainstalowany licznik nie był przystosowany do mierzenia energii elektrycznej w dwóch strefach. Bez względu na to zamontowanie nowego licznika w takiej sytuacji jest bezpłatne.
Czy można zmienić dystrybutora prądu?
W naszym kraju można jedynie zmienić dostawcę energii elektrycznej, natomiast zmiana dystrybutora energii jest niemożliwa. Decydując się na takie rozwiązanie, trzeba wobec tego podpisać dwie odrębne umowy — jedną ze sprzedawcą prądu, z kolei drugą z dystrybutorem. Oznacza to też, że po wyborze innego sprzedawcy energii elektrycznej niż dystrybutor dostarczane faktury będą pochodziły z dwóch innych firm. Powodem tego jest to, że sprzedawca jedynie sprzedaje energię elektryczną, a dystrybutor ją dostarcza za pomocą własnej infrastruktury.
W mieście Myszyniec Twój domyślny dostawca prądu to PGE. Jeśli chcesz wybrać innego sprzedawcę – zobacz jakie oferty są dla Ciebie dostępne po prawej stronie na tej stronie.