Reklamacja rachunku za energię elektryczną
W sytuacji, gdy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii elektrycznej, na przykład w jego oddziale obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela nieruchomości
Jedną z wielu kwestii, które powinno się dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym została podpisana umowa na sprzedaż prądu, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w punkcie obsługi klienta. Niezbędne są tylko takie dokumenty jak: akt zgonu właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została odziedziczona w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na podstawie tych informacji zostanie wypowiedziana stara umowa ze sprzedawcą energii elektrycznej oraz stworzona nowa. W trakcie tego procesu można także wybrać inną ofertę dostawcy.