Awaria licznika prądu
Podobnie jak wszystkie urządzenia również licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można z kolei samemu wykonywać jego napraw, ponieważ jest on własnością dystrybutora prądu. Takiej sytuacji trzeba zgłosić awarię licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora prądu. Kiedy umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można także zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Zmiana taryfy energii w oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Każdy raz do roku ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są należności za energię. Tego typu zmiana wymaga zawarcia nowej umowy. Wykonać to można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy prądu. W takiej sytuacji niezbędny będzie jedynie dowód osobisty, pozostałe kwestie załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest zależna od pory dnia , a także dnia tygodnia.