Zmiana taryfy prądu w oddziale obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz 12 miesięcy ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której podstawie naliczane są rachunki za prąd. Takie zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Wykonać to można między innymi w stacjonarnym placówce obsługi klienta sprzedawcy prądu. W takiej sytuacji potrzebny będzie jedynie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf prądu istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i jest uzależniona od pory doby , a także dnia tygodnia.
Wyjaśnienie rozliczenia rachunku za energię
W przypadku, gdy jakiekolwiek elementy rachunku za energię elektryczną od sprzedawcy prądu są niejasne lub niezgodne na ich wyjaśnienie można liczyć między innymi w biurze obsługi klienta. Obecni tam pracownicy przeanalizują wspólnie z klientem rachunek, omówią każdy szczegół punkt, a w przypadku pomyłki dostawcy pomogą uzupełnić odpowiedni druk reklamacyjny , a także przekażą go do weryfikacji.