Reklamacja rachunku za energię
W sytuacji, kiedy wysokość faktury za prąd jest zbyt wielka , a także mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii elektrycznej, między innymi w jego placówce obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, bieżący stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela nieruchomości
Jedną z wielu spraw, które należy dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym była zawarta umowa na sprzedaż energii elektrycznej, jest przepisanie licznika. Wykonać to można w oddziale obsługi klienta. Niezbędne są jedynie takie dokumenty jak: akt zgonu właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została odziedziczona w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na bazie tych informacji zostanie rozwiązana stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz zawarta nowa. W trakcie tej procedury można również wybrać nową taryfę sprzedawcy.