Awaria licznika energii
Podobnie jak wszystkie urządzenia także licznik energii elektrycznej może ulec awarii. Nie można jednak samemu wykonywać jego napraw, gdyż należy do dystrybutora energii. W takim przypadku trzeba zgłosić uszkodzenie licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora prądu. Jeśli umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można również zgłosić bezpośrednio do dostawcy energii elektrycznej. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Zmiana taryfy prądu w biurze obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej
Wszyscy raz do roku ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są rachunki za energię elektryczną. Takie zmiana wymaga podpisania kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta dostawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie jedynie dowód osobisty, inne kwestie załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i zależy od pory dnia oraz dnia tygodnia.