Awaria licznika energii elektrycznej
Podobnie jak wszystkie urządzenia również licznik energii elektrycznej może ulec awarii. Nie można natomiast samemu wykonywać jego napraw, ponieważ należy do dystrybutora energii. Takiej sytuacji trzeba zgłosić awarię licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora energii. Kiedy umowa na sprzedaż prądu jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można także zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii. Naprawa awarii licznika nastąpi po 14 dniach od zgłoszenia.
Zmiana taryfy energii w oddziale obsługi klienta sprzedawcy prądu
Każdy raz 12 miesięcy ma możliwość zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są rachunki za energię. Tego typu zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym placówce obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej. W takim przypadku niezbędny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest stała bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest zależna od pory doby oraz dnia tygodnia.