Montaż licznika energii elektrycznej na kartę
Licznik prepaid to rozwiązanie umożliwiające na płacenie za prąd z góry. Umożliwia on zwiększyć kontrolę wydatków i zminimalizować ryzyko niedopłat. Każdy może zainstalować taki licznik. Niezbędny jest do tego właściwy wniosek z prośbą o jego instalacje, który powinno się złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej można to wykonać w oddziale obsługi klienta sprzedawcy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez wnioskodawcę.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, między innymi w jego punkcie obsługi klienta. Druk reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Plus Rabka-Zdrój