Zamontowanie licznika energii na kartę
Licznik prepaid to rozwiązanie umożliwiające na zapłacenie za energię elektryczną z góry. Daje możliwość on zwiększyć kontrolę wydatków i zmniejszyć ryzyko niedopłat. Każdy może zamontować tego typu. Potrzebny jest do tego właściwy formularz z prośbą o jego założenie, który należy złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję prądu można to wykonać w placówce obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez klienta.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, gdy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka , a także mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w domu, można złożyć reklamację do dostawcy energii, między innymi w jego placówce obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.