Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, gdy wysokość faktury za prąd jest zbyt duża i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii elektrycznej, na przykład w jego biurze obsługi klienta. Wniosek reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela domu
Jedną z wielu formalności, które trzeba dopełnić po śmierci właściciela domu, z którym była podpisana umowa na sprzedaż energii elektrycznej, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Niezbędne są wyłącznie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została odziedziczona w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na podstawie tych danych zostanie wypowiedziana stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz zawarta nowa. W trakcie tej procedury można również wybrać nową taryfę sprzedawcy.