Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii, między innymi w jego biurze obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując nieruchomość, należy pamiętać o przepisaniu licznika na kolejnego właściciela. Umożliwi to rozliczać się ze sprzedawcą energii w poprawny sposób i uchroni przed długami byłych właścicieli domu. Aby przepisać licznik, niezbędne są: akt własności domu, dowód osobisty, dokument o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika w trakcie przejmowania nieruchomości, który musi zawierać podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze sprzedawcy prądu można zmienić taryfę prądową czy też wybrać nową ofertę.