Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na podstawie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych samodzielnie. Eliminują więc one ryzyko niedopłat. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania między innymi w oddziale obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, trzeba wypełnić odpowiedni formularz oraz mieć przy sobie dowód tożsamości.
Jak wypowiedzieć umowę sprzedaży prądu?
Żeby wypowiedzieć umowę sprzedaży prądu, trzeba wypełnić właściwy wniosek, który dostępny jest na portalu sprzedawcy lub w jego oddziale obsługi klienta. Wniosek musi posiadać dane właściciela umowy oraz jej numer. Wymówienie umowy można złożyć w placówce obsługi klienta dostawcy prądu czy też przesłać na jego adres. Okres wymówienia dla klientów indywidualnych wynosi najczęściej 30 dni. W związku z tym po wypowiedzeniu umowy sprzedawcy można spodziewać się jeszcze rachunku, który należy uregulować.