Podpisanie umowy na prąd budowlany
Żeby zawrzeć umowę na prąd budowlany, niezbędne jest najpierw uzyskanie warunków przyłączenia od Zakładu Energetycznego oraz zamontowania licznika. W takiej sytuacji podpisywana umowa jest najczęściej umową całkowitą obejmującą dostarczanie i sprzedaż prądu. Choć może być także podpisywana na każdą z usług oddzielnie. Prąd budowlany rozliczany jest za pomocą taryfy C11, w której koszt energii jest wyższa nawet o 20% niż koszt energii w taryfach G przeznaczonych dla domu.
Przeksięgowanie wpłaty za prąd
Niepoprawnie wpłacone pieniądze za fakturę za energię elektryczną na niewłaściwe konto, mogą zostać przeksięgowane. W takim przypadku trzeba wypełnić odpowiedni formularz. Wymaga on podania takich informacji jak: dane osobowe, wysokość kwoty błędnie wpłaconej, numer rachunku bankowego, na który była wykonana wpłata, poprawnych danych, na które mają być przeksięgowane środki. Taki wniosek można złożyć w biurze obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej wraz z potwierdzeniem wpłaty z konta bankowego.