Reklamacja faktury za energię elektryczną
W sytuacji, kiedy wysokość faktury za prąd jest zbyt duża i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy prądu, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, bieżący stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując dom, trzeba pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Umożliwi to rozliczać się ze sprzedawcą prądu w poprawny sposób i uchroni przed długami poprzednich właścicieli nieruchomości. Żeby przepisać licznik, wymagane są: akt własności domu, dowód tożsamości, druk o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika w trakcie przejmowania nieruchomości, który musi zawierać podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze sprzedawcy energii elektrycznej można zmienić taryfę prądową lub wybrać nową ofertę.