Reklamacja faktury za prąd
W sytuacji, gdy wysokość faktury za prąd jest zbyt wielka , a także mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w domu, można złożyć reklamację do sprzedawcy prądu, na przykład w jego oddziale obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie nieruchomości
Kupując dom, trzeba pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Pozwoli to rozliczać się ze sprzedawcą prądu we właściwy sposób i uchroni przed zaległościami byłych właścicieli nieruchomości. Aby przepisać licznik, niezbędne są: akt własności domu, dowód tożsamości, druk o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika w trakcie przejmowania nieruchomości, który musi posiadać podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze dostawcy energii można zmienić taryfę prądową czy też wybrać nową ofertę.