Upoważnienie stałe u dostawcy energii elektrycznej
Aby załatwić sprawy u sprzedawcy prądu, należy wykonać to osobiście. W każdej innej sytuacji wymagane jest z kolei specjalne pełnomocnictwo. Upoważnienie powinno być złożone w biurze obsługi klienta za pomocą specjalnego dokumentu, w którym zostaną podane takie informacje jak: dane upoważniającego wraz z danymi dotyczącymi danych punktu poboru energii, dane pełnomocnika. Upoważnienie stałe jest bezterminowe i bezpłatne. Umożliwia na załatwianie spraw innej osobie, kiedy na przykład przebywamy poza granicami kraju.
Zmiana taryfy energii z G11 na G12
Zmiana taryfy energii z jednostrefowej na dwustrefową wymaga zawarcia kolejnej umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej. Można ją wykonać bezpłatnie raz na dwanaście miesięcy. Najłatwiejszym sposobem jest w tej sytuacji wizyta w placówce obsługi klienta, w trakcie której niezbędny będzie jedynie dowód tożsamości, na podstawie którego konsultant uzyska pozostałe informacje z bazy. Podczas zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest także konieczna wymiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Tego typu zmiany są natomiast całkowicie bezpłatne. Trzeba wyłącznie złożyć właściwy wniosek do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.