Zamontowanie licznika energii na kartę
Licznik na kartę to rozwiązanie pozwalające na płacenie za prąd z góry. Daje możliwość on zwiększyć kontrolę wydatków i zmniejszyć ryzyko zadłużenia. Każdy może zamontować taki licznik. Niezbędny jest do tego właściwy druk z prośbą o jego założenie, który powinno się złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej można to wykonać w biurze obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez wnioskodawcę.
Reklamacja faktury za energię elektryczną
W sytuacji, kiedy wysokość faktury za prąd jest zbyt duża i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy prądu, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, bieżący stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii elektrycznej ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.
Plus Tuchola