Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, gdy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka , a także mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w domu, można złożyć reklamację do dostawcy energii, między innymi w jego placówce obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie informacje jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer licznika, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po zakupie domu
Kupując dom, trzeba pamiętać o przepisaniu licznika na nowego właściciela. Pozwoli to rozliczać się ze sprzedawcą energii elektrycznej w poprawny sposób i ochroni przed długami byłych właścicieli domu. Aby przepisać licznik, potrzebne są: akt własności domu, dowód tożsamości, druk o przepisanie licznika, protokół zdawczo-odbiorczy zawierający rzeczywisty stan licznika podczas przejmowania nieruchomości, który musi mieć podpis obu stron. W trakcie przepisywania licznika w biurze dostawcy energii można zmienić taryfę prądową lub wybrać nową ofertę.