Reklamacja rachunku za energię elektryczną
W sytuacji, kiedy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka oraz mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy energii, między innymi w jego punkcie obsługi klienta. Dokument reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.
Przepisanie licznika po śmierci właściciela nieruchomości
Jedną z wielu formalności, które trzeba dopełnić po śmierci właściciela nieruchomości, z którym była zawarta umowa na sprzedaż energii, jest przepisanie licznika. Dokonać tego można w biurze obsługi klienta. Potrzebne są jedynie takie dokumenty jak: akt śmierci właściciela nieruchomości, jeśli nieruchomość została podarowana w spadku, sądowe postanowienie o spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia. Na bazie tych danych zostanie wypowiedziana stara umowa ze sprzedawcą prądu oraz zawarta nowa. Podczas tego procesu można także wybrać inną taryfę sprzedawcy.