Montaż licznika prądu na kartę
Licznik na kartę to rozwiązanie pozwalające na płacenie za energię elektryczną z góry. Pozwala on zwiększyć kontrolowanie kosztów i zminimalizować ryzyko zadłużenia. Każdy może zainstalować tego typu. Niezbędny jest do tego odpowiedni wniosek z prośbą o jego instalacje, który należy złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję prądu można to wykonać w placówce obsługi klienta sprzedawcy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez wnioskodawcę.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez urządzenia w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy prądu, na przykład w jego placówce obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca prądu ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.