Montaż licznika energii na kartę
Licznik przedpłatowego to rozwiązanie umożliwiające na płacenie za prąd z góry. Pozwala on zwiększyć kontrolę kosztów i zmniejszyć ryzyko zadłużenia. Każdy może założyć taki licznik. Niezbędny jest do tego odpowiedni dokument z prośbą o jego założenie, który powinno się złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii można to wykonać w oddziale obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tym przypadku przez klienta.
Reklamacja rachunku za prąd
W sytuacji, kiedy wysokość rachunku za prąd jest zbyt wielka i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do sprzedawcy energii, między innymi w jego biurze obsługi klienta. Formularz reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer PPE, obecny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma dwa tygodnie z wyłączeniem weekendów na rozpatrzenie reklamacji.