Montaż licznika prądu na kartę
Licznik przedpłatowego to rozwiązanie umożliwiające na zapłacenie za prąd z góry. Umożliwia on zwiększyć kontrolowanie kosztów i zminimalizować ryzyko niedopłat. Każdy może zainstalować tego typu. Niezbędny jest do tego odpowiedni druk z prośbą o jego zamontowanie, który powinno się złożyć do dystrybutora energii elektrycznej. W przypadku podpisanej umowy kompleksowej na sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej można to wykonać w biurze obsługi klienta firmy. Koszt licznika ponoszony jest w tej sytuacji przez wnioskodawcę.
Reklamacja faktury za energię
W sytuacji, kiedy wysokość należności za prąd jest zbyt duża i mamy pewność, że przyczyną tego nie jest większe zużycie energii przez sprzęt w gospodarstwie domowym, można złożyć reklamację do dostawcy energii, na przykład w jego punkcie obsługi klienta. Wniosek reklamacyjny powinien zawierać takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta, numer poboru energii, aktualny stan licznika, adres korespondencyjny, dane błędnej faktury, powód reklamacji. Sprzedawca energii ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji.