Upoważnienie stałe u dostawcy energii
Aby załatwić sprawy u sprzedawcy energii elektrycznej, należy wykonać to osobiście. W każdym innym przypadku wymagane jest z kolei odpowiednie pełnomocnictwo. Upoważnienie powinno być złożone w biurze obsługi klienta z wykorzystaniem specjalnego formularza, w którym zostaną podane takie informacje jak: dane upoważniającego wraz z informacjami dotyczącymi danych punktu poboru energii, dane pełnomocnika. Pełnomocnictwo stałe jest bezterminowe i darmowe. Umożliwia na załatwianie spraw innej osobie, kiedy na przykład przebywamy poza granicami kraju.
Zmiana taryfy energii z G11 na G12
Zmiana taryfy prądu z jednostrefowej na dwustrefową wymaga zawarcia nowej umowy ze sprzedawcą prądu. Można ją wykonać nieodpłatnie raz na rok. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest w tej sytuacji wizyta w punkcie obsługi klienta, w trakcie której niezbędny będzie jedynie dowód tożsamości, na podstawie którego pracownik uzyska inne informacje z systemu. W trakcie zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest również konieczna zmiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Tego typu zmiany są jednak całkowicie darmowe. Należy wyłącznie złożyć właściwy dokument do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.