Upoważnienie stałe u sprzedawcy energii elektrycznej
Aby załatwić sprawy u sprzedawcy energii elektrycznej, należy wykonać to osobiście. W każdej innej sytuacji wymagane jest z kolei odpowiednie pełnomocnictwo. Upoważnienie musi być złożone w biurze obsługi klienta za pomocą specjalnego druku, w którym zostaną wskazane takie informacje jak: dane upoważniającego wraz z informacjami dotyczącymi danych punktu poboru energii, dane upoważnionego. Upoważnienie stałe jest bezterminowe i nieodpłatne. Pozwala na załatwianie spraw innej osobie, kiedy na przykład przebywamy poza granicami kraju.
Zmiana taryfy prądu z G11 na G12
Zmiana taryfy energii elektrycznej z jednostrefowej na dwustrefową wymaga podpisania nowej umowy ze sprzedawcą prądu. Można ją wykonać bezpłatnie raz na 12 miesięcy. Najprostszym rozwiązaniem jest w tej sytuacji wizyta w placówce obsługi klienta, podczas której potrzebny będzie jedynie dowód osobisty, na bazie którego pracownik uzyska inne informacje z systemu. Podczas zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest także niezbędna zmiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Tego typu zmiany są jednak całkowicie darmowe. Trzeba wyłącznie złożyć właściwy formularz do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.