Awaria licznika energii elektrycznej
Podobnie jak każde urządzenie także licznik energii elektrycznej może ulec awarii. Nie można z kolei samodzielnie wykonywać jego napraw, gdyż jest on własnością dystrybutora prądu. Takiej sytuacji należy zgłosić awarię licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora energii. Kiedy umowa na sprzedaż energii elektrycznej jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można także zgłosić bezpośrednio do sprzedawcy energii elektrycznej. Naprawa awarii licznika nastąpi po 14 dniach od zgłoszenia.
Zmiana taryfy energii w placówce obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz do roku ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są rachunki za energię. Takie zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Wykonać to można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i zależy od pory dnia i dnia tygodnia.