Jak wymówić umowę sprzedaży energii?
Żeby rozwiązać umowę sprzedaży energii elektrycznej, należy wypełnić właściwy dokument, który dostępny jest na stronie dostawcy czy też w jego punkcie obsługi klienta. Druk musi zawierać dane właściciela umowy oraz jej numer. Wypowiedzenie umowy można złożyć w oddziale obsługi klienta dostawcy prądu czy też wysłać na jego adres. Okres wypowiedzenia dla klientów indywidualnych wynosi najczęściej 1 miesiąc. Wobec tego po wypowiedzeniu umowy sprzedawcy można spodziewać się jeszcze rachunku, który trzeba uiścić.
W jaki sposób zmienić dostawcę prądu?
Zamierzając zmienić sprzedawcę energii elektrycznej, należy przede wszystkim przeanalizować ofertę nowej firmy, a później podpisać z nią umowę. Sprawy związane z wypowiedzeniem umowy ze starym sprzedawcą można powierzyć wybranej firmie lub zająć się nimi samemu. W drugim przypadku będzie konieczne złożenie samodzielnie wypowiedzenia chociażby w placówce obsługi klienta. Dostawa energii elektrycznej przez wybranego sprzedawcę prądu rozpocznie się natychmiast po zakończeniu starej umowy sprzedaży. Zmiana dostawcy energii elektrycznej nie zwalnia natomiast z obowiązku uregulowania należności za energię w poprzedniej firmie.