Podpisanie umowy na sprzedaż energii
Aby podpisać umowę na sprzedaż energii, można na przykład wybrać się do biura obsługi klienta i na miejscu zapoznać się z dostępną ofertą sprzedawcy. Po wybraniu danej opcji zostanie przygotowany dokument umowy do zawarcia. Przed zawarciem umowy z nowym sprzedawcą energii elektrycznej warto z kolei sprawdzić jej zapisy. Powinna ona zawierać dane związane z między innymi: miejscem dostarczania energii, ilością prądu w podziale na okresy umowne, koszt energii, czas obowiązywania umowy, metodę rozliczeń. Podpisanie nowej umowy ze sprzedawcą energii elektrycznej wymaga także wymówienia poprzedniej umowy, o ile nie była ona zawarta z tą samą firmą.
Jak zmienić sprzedawcę prądu?
Zamierzając zmienić sprzedawcę energii, trzeba przede wszystkim znaleźć ofertę nowej firmy, a później podpisać z nią umowę. Sprawy związane z wymówieniem umowy z poprzednim sprzedawcą można powierzyć nowej firmie czy też zająć się nimi osobiście. W drugim przypadku będzie konieczne złożenie samodzielnie formularza chociażby w biurze obsługi klienta. Dostarczanie energii elektrycznej przez nowego sprzedawcę energii rozpocznie się od razu po zakończeniu poprzedniej umowy sprzedaży. Zmiana dostawcy energii nie zwalnia jednak z obowiązku uregulowania należności za prąd w starej firmie.