Zmiana taryfy energii elektrycznej w oddziale obsługi klienta dostawcy energii elektrycznej
Każdy raz do roku ma możliwość zmienić u swojego sprzedawcy prądu taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są należności za energię. Takie zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Wykonać to można na przykład w stacjonarnym placówce obsługi klienta sprzedawcy energii. W takiej sytuacji potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, pozostałe kwestie załatwi natomiast pracownik. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii elektrycznej jest niezmienna bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii elektrycznej jest zmienna i jest uzależniona od pory dnia , a także dnia tygodnia.
Wyjaśnienie rozliczenia rachunku za energię elektryczną
W przypadku, gdy jakiekolwiek elementy rachunku za energię od sprzedawcy prądu są niejasne lub niezgodne na ich wyjaśnienie można liczyć między innymi w biurze obsługi klienta. Obecni tam pracownicy przeanalizują wspólnie z klientem fakturę, omówią każdy szczegół punkt, a w przypadku błędu sprzedawcy pomogą uzupełnić właściwy formularz reklamacyjny i przekażą go do rozpatrzenia.