Wyłączenie dostaw energii z powodu niezapłaconych faktur za prąd
Przekroczenie terminu płatności o 30 dni to jeden z najczęstszych powodów odłączenia dostaw prądu. W takim przypadku trzeba najpierw uregulować zaległości, tak żeby nie było żadnych zaległości. Bardzo często takie działanie jest wystarczające, aby sprzedawca wznowił dostawy prądu do domu. Jeśli jednak chcesz, żeby wznowienie dostaw energii elektrycznej nastąpiło szybciej, w takiej sytuacji możesz udać się do punktu obsługi klienta wraz z potwierdzeniem wykonanej wpłaty i przekazać je konsultantowi.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii
Każdy raz do roku ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są należności za energię elektryczną. Tego typu zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Dokonać tego można na przykład w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód osobisty, inne kwestie załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf prądu istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest zależna od pory dnia i dnia tygodnia.