Awaria licznika prądu
Podobnie jak każde urządzenie również licznik energii elektrycznej może ulec uszkodzeniu. Nie można jednak własnoręcznie wykonywać jego napraw, gdyż jest on własnością dystrybutora energii. W takim przypadku należy zgłosić uszkodzenie licznika na numer 991 lub bezpośrednio dla dystrybutora prądu. Gdy umowa na sprzedaż energii jest umową kompleksową, uszkodzenie licznika można także zgłosić bezpośrednio do dostawcy prądu. Naprawa awarii licznika nastąpi po 2 tygodniach od zgłoszenia.
Zmiana taryfy energii elektrycznej w placówce obsługi klienta sprzedawcy energii
Wszyscy raz na dwanaście miesięcy ma prawo zmienić u swojego dostawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie wyliczane są faktury za energię. Takie zmiana wymaga zawarcia kolejnej umowy. Dokonać tego można między innymi w stacjonarnym oddziale obsługi klienta sprzedawcy energii. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne kwestie załatwi z kolei konsultant. Wśród taryf energii elektrycznej istnieją z kolei następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena energii jest stała bez względu na porę doby, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena prądu jest zmienna i jest uzależniona od pory dnia , a także dnia tygodnia.
Dostawcy prądu Janowiec Wielkopolski