Zmiana taryfy energii w placówce obsługi klienta dostawcy prądu
Wszyscy raz do roku ma prawo zmienić u swojego sprzedawcy energii elektrycznej taryfę energetyczną, na której bazie naliczane są rachunki za energię. Takie zmiana wymaga podpisania nowej umowy. Wykonać to można między innymi w stacjonarnym punkcie obsługi klienta sprzedawcy energii elektrycznej. W takim przypadku potrzebny będzie wyłącznie dowód tożsamości, inne formalności załatwi z kolei pracownik. Wśród taryf energii istnieją natomiast następujące opcje: taryfa G11 jednostrefowa, w której cena prądu jest niezmienna bez względu na porę dnia, taryfa G12 dwustrefowa, w której cena energii jest zmienna i zależy od pory dnia i dnia tygodnia.
Aktywacja rozliczenia rzeczywistego
Sprzedaż energii elektrycznej może być rozliczana na bazie rozliczeń prognozowanych lub rzeczywistych. Rozliczenia prognozowane wykonywane są na podstawie zużycia energii w poprzednich miesiącach. Z kolei rozliczenia rzeczywiste bazują na podawanych odczytach licznika wykonywanych samemu. Eliminują więc one ryzyko zadłużeń. Zmiana sposobu rozliczeń jest możliwa do wykonania na przykład w placówce obsługi klienta. Aby aktywować rozliczenia rzeczywiste, należy wypełnić właściwy formularz, a także mieć przy sobie dowód tożsamości.