Rozłożenie zadłużenia za energię elektryczną na raty
Skutkiem zadłużenia u dostawcy energii elektrycznej jest odłączenie dostaw prądu. Jeśli spłata należności na raz jest niemożliwa ze względu na ciężką sytuację finansową, można jednak uzyskać rozłożenie płatności na raty. Dokonać tego można w oddziale obsługi klienta. Trzeba wypełnić odpowiedni wniosek, wraz z opisaniem przyczyny niezapłacenia należności oraz przekazać go osobiście dla pracownika. Takie wnioski można znaleźć na stronie sprzedawcy prądu lub w jego punktach. Rozłożenie faktur na raty nie zwalnia jednak od konieczności regulowania bieżących rachunków.
Zmiana taryfy prądu z G11 na G12
Zmiana taryfy energii elektrycznej z jednostrefowej na dwustrefową wymaga zawarcia kolejnej umowy ze sprzedawcą prądu. Można ją wykonać darmowo raz na dwanaście miesięcy. Najłatwiejszym sposobem jest w tym przypadku wizyta w placówce obsługi klienta, podczas której niezbędny będzie jedynie dowód tożsamości, na bazie którego konsultant uzyska pozostałe informacje z bazy. Podczas zmiany taryfy z jednostrefowej na dwustrefową jest również konieczna zmiana licznika przez dystrybutora energii elektrycznej. Takie zmiany są jednak całkowicie bezpłatne. Trzeba jedynie złożyć właściwy dokument do Operatora Systemu Dystrybucyjnego.